ضرورت همکاری مستمر مراکز فرهنگی و تبلیغی در مقابله با شبهات

0
95

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست هم اندیشی مرکز مطالعات حوزه علمیه با معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: عمدتاً تراث شیعه محصول پرسش و پاسخ، سؤالات و شبهاتی بوده که از ائمه اطهار(ع) پرسیده شده و محصولات کلامی، فقهی و… نمونه بارز این موارد است.
وی، استفاده از روش پرسش و پاسخ و پرداختن به شبهات را از مؤثرترین و جذاب ترین رویکرد تبلیغی عنوان کرد و گفت: این موارد بخش مهمی از فعالیت مبلغین را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به راه اندازی “ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه” اشاره و تصریح کرد: این دفتر در سال ۱۳۸۳ ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه را ایجاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ای، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را به ساماندهی مراکز پاسخگویی مکلف نمود.

وی افزود: تجمیع پرسش و پاسخ ها، تولید یک نرم افزار واحد متشکل از ۱۵۰ هزار پرسش و پاسخ آن، همایشی تحت عنوان “پاسخگویی” با حضور آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و… از جمله فعالیت های ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: با توجه به توسعه شبهات در جامعه کنونی لازم است مراکز فرهنگی و تبلیغی همکاری های مستمر با یکدیگر داشته باشند، لذا مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جهت همکاری با مرکز مطالعات حوزه علمیه در خصوص پاسخگویی به سؤالات و رفع شبهات از آمادگی کامل برخوردار است.

وی وجود شبهات را امری مستمر دانست و گفت: با توجه به مستمر بودن شبهات علاوه بر رفع آن ها، باید به اقدامات ایجابی در زمینه های تبیین معارف اسلامی و دینی و عدم به وجود آمدن شبهه، پرداخت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص پاسخ به شبهات راه کار اساسی، جمع آوری و استخراج ۵۰ الی ۶۰ شبهه پرتکرار در حوزه های مختلف می باشد که می توان این تعداد را تحت عنوان های اصلی دسته بندی و جهت پاسخ به آنان هم از روش مکتوبات و هم از روش های هنری بهره برد.